Nåväl... Vad är ännu en vecka i livet?

Vad är en bal på slottet?
Idag vaknade jag av att solen lyckades leta sig in i sovrummet genom persiennen.
Morgonen började som vanligt: satte på kaffe. Dusch. Att gå omkring med ett frånvarande uttryck med en kopp kaffe i handen och frotté-turban på huvudet. Letar kläder, som jag strategiskt spridit ut i hela lägenheten under föregående dag.
På med iTunes, på med Mozilla - Facebook. Ignora mera request's angående snöbollskrig och all annan möjlig skit...
Börjar ta tag i håret. Blåsa, platta. Smink. Sen ytterligare några förvirrade varv i lägenheten, på med skor, jacka och iPod i öronen.
Fram i vårvädret för att möta mor så småningom efter hennes frisörbesök (så snygg i håret blev hon!).
Innan des blev den matstopp på jobbet och höra senaste "Hänt i Lidköping" för Tina vet ALLT! :)
Sen gick jag till VeroModa och kollade om de hade fått in byxdressen till butiken, men den kommer lite senare i Mars. Så jag reserverade en för provning!
Sen blev det fika/lunch med Mor och syster, som förövrigt har blivit klar med sit projektarbete (katalog för BerlingDesign) så jag fick mitt ex, som var SÅ FINT! Hoppas hon får MVG för det är hon utan tvekan värd!
Sen kom Annie och joinade mig på min påtår och sen begav det sig hemåt igen.

Och här sitter jag nu, efter att ha tappat lusten att sy. Ätit lite. Kollat på ett avsnitt Californication, som borde kunna klassas som världens bästa TV-serie! (Bortsett från V.Ä.N.N.E.R.)
Har börjat läsa 3:e boken Harry Potter (går baklänges den här gången), har redan kommit en tredjedel, så jag lär ju ha hunnit läsa ut den till på söndag... Vet inte vilken jag ska läsa sen, för Annie har 1:a och 2:a hemma hos sig.

Just nu snöar det... Varför ska det vara Aprilväder i Mars? Det var ju så gött med sol! Längtar efter våren faktiskt. Även om jag snart ska upp till Hemavan på kortvisit. Men här hemma får det gärna vara sol, varmt och torrt.

Ska väl släpa mig bort till soffan igen med en kopp te.
Läsa lite till, så kanske jag blir klar till lördag! ;)

Ha en trevlig helg!
Semlisch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0