Sluta med allt jävla gnäll...

Har varit ute på en promenad runt Lidan. Sitter med en välförtjänt kopp kaffe och jag har gnagande tankar i huvudet.
Jag är omringad av människor (förvisso underbara människor) som gnäller över vad man kanske skulle kalla en bekymmerslös och perfekt tillvaro, för någon som är i sin Prime-Time i sitt liv!
Jag kan hålla med om, att jag själv inte har föregott med ett särskilt bra exempel.

Jag har gnällt om det ena med det tredje. Att jag aldrig kommer någon vart här i livet.
Och vem kan jag skylla på?

Ingen jävla annan än mig själv.
Kära personer fick mig att vakna igår kväll, ut mina drömmerier om att allt på något ska komma självklart till en.
Well... Det har inte gjort det hittills så varför skulle det göra det nu?
Jag är 24 år, drömmer om en karriär utanför restaurangbranschen. Vill satsa på mig själv. Och har nu en lysande möjlighet inom räckhåll. Jag kom in på en distansutbildning i Borås. Digital modeskiss. Läses hemifrån.
Jag vill lägga ner all skit jag håller på med och börja ta hand om mig själv. Skaffa rutin, börja träna och äta ordentligt. Vem kan ändra på det förutom jag? INGEN!!!!

Så till alla mina underbara människor i min cirkel; Quit your F*CKING complains och gör något åt det!
Det enda som krävs är ett steg ut i något okänt, och kanske först skrämmande, men vem vet, kanske det bästa du gjort i hela ditt liv?

Semlan

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag håller fullkomligt med! Lägg ned gnället och gör det du vill, snack tar bara onödigt med tid.

Och tänker man för mkt blir man bara tokig och vem fan vill det!

Älskar dig alltid! Och alla mina barn so go for it!!

2009-07-15 @ 12:31:31
Postat av: Anonym

Okej..Uppfattat! Ska försöka se det bästa i allt hedanefter.. puss

2009-07-16 @ 21:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0