Ut till stillsamheten.

Idag har det varit en hittills ganska meningslös dag. Egentligen. Men jag tog mig upp, sakta men säkert, kaffe, dusch, smink, kläder. Up and away, går 50 meter och plev pissesur om fötterna. Suck. Tog mig framåt stan för att gå till PK Second hand flr att eventuellt hitta en cykel. Men de hade inte öppet idag. Så jag gick till jobbet, satt en sekund. Tjöta lite. Sen gick jag mot cykelhandlaren, tänkte att en ny cykel kanske inte är så dyrt ändå. Och det fanns en för 2000-lappen utan växlar och konstigheter som jag vill ha, extra 100 kr i försäkring om den blir stulen också. Men det är stålars jag inte har just nu, får väl vänta till våren... Fortsatte in på Kopparporten och hittade mig ett par varma (vattentäta) snygga stövlar som jag tittat på tidigare. Men då hade jag inte 500,- och inte idag heller, men till min förvåning och lycka kostade de bara halva priset, så jag slog till. Varm om fossingarna gick jag vidare på stan i rent tidsfördriv, det blev ett par byxor rikare (men med en plånbok något fattigare) och hittade en kollega i samma butik, vi bestämde oss för att ta en liten kaffe sen ringde mor och ville luncha. Kände att jag inte orkar spendera en dag till i ensamheten i lägenheten så när hon är klar med sina ärenden ska jag åka med ut till Kållandsö och bli lite ompysslad.

Imorgon väntas det PK second hand, för eventuella cykelinköp och senare core på kvällen. Ska väl försöka sy klart byxorna till svägerskan också. Så imogon blir det i vanlig ordning, en helt och hållet dag fylld med tidsfördriv, för att få tiden att gå lite snabbare och mindre meningslöst till.
Nu får det snart hända något upplyftande och roligt. Allt är ju precis som vanligt.
Man är ju andrig nöjd med tillvaron som den är, oavsett hur bra man än har det.

Att det ska vara så komplicerat att leva ett okomplicerat liv.

Nu är det mindre än 3 veckor kvar tills jag åker upp, vilket ska bli skönt. Få lite kärlek och ömhet.
Ska försöka komma fram till vad i helvete jag ska välja också, vilket jag vill helst. Nu är det skapande verksamhet som lockar mest. Att det ska finnas så mycket valmöjligheter!  Kunde det inte vara något som korsar ens väg känns SÅ självklart att man inte tvekar en sekund och inte ser något annat. Hade förenklat saker och ting en smula.

Nu ska jag väl göra något vettigt. Kanske. Men vad?
Ha det bra! Chiao!
Semlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0