En tempoladdad med sjukt rolig dag på jobbet!

Ja, lunchen var mer än vad jag trodde den var. Tydligen hade vi över 90 lunch, men det kändes som typ 50...

?

Sen kom eftermiddagen. Med flera stora gäng som hade Afterwork, sen kom matgäster, sen kom mera matgäster, sen kom de bokade matgästerna. Sen kom det mera matgäster. Samtidigt som ölgästerna förväntade sig bordservering... Kändes som att jag hade behövt vara 3 personer där ett tag. Men det gick ihop sig till slut.

Sen dog det. Klockan 10 hade jag bara knappa 20 gäster kvar, som bara blev färre och färre...
Sen var det nästan tomt så jag tog sista beställningen vid halv tolv. 23.45 ränkar jag kassan och då kommer det in närmare 10 yngre och ville partajja, men mitt uppe i kassan som jag var (samt att våran BABS maskin gjorde dagsavslut, vilket tar ca 10 minuter) så sa jag tack och godnatt.
Klockan 24.10 gick de sista gästerna och jag kunde ta sista disken och en efterlängtad toalettpaus.

Hemåt det bar i singlande snö, ser ut som konst-snö, så fint dalar det!

Imorgon blir det en ny långpanna. Hoppas den slutar relativt tidigt för jag planerar att gå till Stadt och ta en öl eller två med Annie efter jobbet, nämligen karibiskt tema i Sally's! Lite Tobago-feeling tillbaka kanske. Inbillar mig det i alla fall!

Så nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt, är hur pigg som helst!
Buenos Noches Amigos!
Over and Out
Semlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0