Mysigaste dagen på länge...

Dagen började i en soft anda, kaffe, måsarnas skri, telefonsamtal -  med bl a en bakis Kristin O.
Sedan vid halv tolvtiden har vi tagit oss ut till Tinas sommarstuga på Kålland och fikar och pratar sommar. (Och sexalkunskap med Kristin då hon just nu studerar gynekologi på univeritetet)
Efter det tar vi oss in till stan igen och jag slänger mig på Annies mammas altan med Annie själv och Cornelia och solar och äter en cesarsallad (utan kyckling) och dricker lite franskt Chardonnay.
Efter någon timma joinar Gaby och sen tar vi oss sakta men säkert in till stan, på cykel (jag sitter damsadel på Annies pakethållare, SÅ FJORTIS!!!!)
Annie och Corre inhandlar grill-nödvändigheter och jag och Gaby åker på vin-kollekt.
Sen bär det av längst med cykelvägarna mot Majåker hem till Patricia för grillkväll. En skvätt tändvätska och en hel kvällstidning senare har vi en fungerande engångsgrill (med otröttligt pustande från Patricia). Köttet på (och mina vegbiffar) och god potatissallad. San Tropez:en flödade och skratten många.
Nu väntar en liten lässtund och sen ska jag släcka ögonen och pausa hjärnan ett slag.

Imorgon ska här tvättas och städas och eventuellt ta mig ut med mina stavar och promenixa lite.
Samt strukturera upp ekonomin och framtiden.

Så en god natt tillönskas er alla.
Semlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0