En förnimmelse av vår.

Kändes som att gå hem mitt i sommaren nu 24.15 ikväll.
Helt sjukt. Luften är fylld av dofter som fyller sinnena.

Hemma efter vad som känns som världens längsta lördag.
Den började klockan 09.00 som vanligt, och som vanligt med kaffet. Såklart...
Fram på staden vid tio-snåret för att inhandla lite Rosévin - våren till ära!
Bara för det säger ju väderprognosen att det ska bli sämre väder imorgon... :(
Efter det till Åhléns och köpte frans- och bryn färg. Efter det VeroModa och köpte ett svart linne (basic).
Till jobbet det bar, en smula för tidigt så jag slog på kaffebryggaren och städade golvet medans.
Sen unnade jag mig en kaffe på trappan framför jobbet och lapade i mig så mycket solsken som jag bara kunde!

Lunchen var helt ok med folk, men sen dog det. Fullständigt...
Har på min höjd haft 25 matgäster ikväll... Och några få drickagäster, that's it.

Turen hade jag att en utav CaféO'bars gamla grannar kom in och tog en öl och höll mig sällskap i en timme.
Men tiden har gått fruktansvärt långsamt. Går väl an att jobba när det finns att göra hela tiden. Inte så kul att gå och glo på gästerna heller...
En annan lyckosam sak är att jag hade två andra återkommande gäster som är über- trevliga och dessutom drixar bra.

Nu ska jag klämma i mig ett plommon till och vänta in mitt nattliga godnatt samtal med Andreas!
Sov så gott alla nattugglor!

Semlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0