Då fröet blir en blomma.

Betrakta livet som ett frö.
 Allt i livet du behöver för att växa finns där.
Men låt din vetskap och tro gro.
Då du vet vad dina innersta egenskaper är, låt de då blomma ut.
Och tillåt dig att glänsa i strålglansen och värmen.
Att växa kräver mod, att växa kräver värme och näring likt kärlek.

Låt bladen komma.
Låt pigmenten bestämma vilken färg du ska vara.
 Låt dina drömmar välja vad du ska dofta.
Låt dig bli en ensam vallmo på solrosornas ängar.
Låt dig bli ett minne att bevara och torka.

För att alltid bli ihågkommen som den ljuvaste blomma.


Tillägnad Marja, Susanna, Jossan och My,mina älskade systrar.
Livets vägar äro oändliga, det är vad du vill vara och vem du vill bli som formar en och styr ens val i livet.
Följ livet med hjärtat, och du kommer aldrig bli besviken.
Tro på dig själv då ingen annan gör det.
Inför döden svarar vi enbart för oss själva.
Inför livet står vi nakna.

Att älska är ingen skyldighet. Det är en rättighet.
Jag älskar er! Av hela mitt hjärta.

(och tro mig, jag är spritt språngande!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyft, snyft



SÅÅÅÅ fint skrivet!!



Älskar dig oxå, älskade systeryster. Ända bortom stjärnorna. =)



PYSS

2009-04-23 @ 22:09:05
Postat av: Anonym

Vi älskar dig oxå...

2009-04-23 @ 22:19:25
Postat av: mamma

va fint du skriver! Det bor en liten poet i min älskade dotter!



Bra med schyssta systrar!

2009-04-24 @ 09:42:35
Postat av: Jossan

älskar dig också syster :)

2009-04-25 @ 15:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0