Vilken helg!

Hahaha! Jag säger bara: vilken helg.
Fredagen börjar med, ja CARAMBA som förutspått men det var kul som fan att jobba. Mycket unga människor ute, saltat och pepprat på borden och snus  i ljuslyktor och så vidare, det där mysiga. Så vid två gav jag upp och mötte upp Andreas på hans jobb. Sen blev det lite öl på det och sängen fick inte göra ut sin rätt förän klockan 4 på morgonen. Eller halv fem, är inte helt säker.
Igår var jobbet en väldigt blandad dag.
Lunchen var jättebra, över 60 mat plus lite ölgäster. Kvällen var ganska bra bokat på men vid tiotiden dog det ut. Då gick mina sista gäster... Sen hade jag folktomt i över en timme (storstädade diskmaskinen bland annat) och tjugo över elva kommer det två tjejer och tar varsin drink. Efter det kommer två killar och tar varsin öl.
Andreas ringer och frågar om jag har långt kvar, och det hade jag ju inte.
Så vid tolv stängde jag och vi drog till "R"-skrapan. Upp i skybaren och tog en drink. Eller två.
Min "Old Faciond" var helt ok, men min "Manhattan" var inte så god, men jag är ju ingen vermouth tjej direkt, men hälften hälften blev inte så gott... Fördelen bourbon tycker jag, men det är min pappa-gen som talar. (WISKEY!!!!)
Efter det sprang vi (ja, nästan!) till Stadt för en sista drink.
Det blev den och några sista till plus lite styrfenor (shots). JÄVLA Andreas, inga shots!
Stackars Annie jobbade ju men hon var snabb över till andra sidan och Samuel och David var ju hygglo och gav henne henes 2 värsta fiender (och en goding), Mintuu och Fisherman (Fernet var det i godingen).
Samuel ska ju hålla på att diskutera med mig också, trots att jag inte ville, man kan inte ändra någons åsikt för alla har ju alltid sina egna värderingar, speciellt inte när man är påverkad... Att ingen lär sig. Så han blev nog lite sur tror jag och gick hem, medans jag var i princip oberörd. 

Idag blir det skyltsöndag!
Om man får upp sin man ur sängen!!! Så nu ska här blåsas hår och sminkas i ansiktet.
En trevlig första advent til alla!
Pussis! Semlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0